Tussentijds

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over

Tussentijds

+
Is er een maximumbedrag voor fiets aankopen via het Fietsplan 2024?

Ja, er is een maximumbedrag vastgesteld voor fiets aankopen via het Fietsplan 2024. Raadpleeg uw werkgever voor de precieze bedragen of neem contact met ons op.

Bekijk vraag
+
Wat voor soort fietsen zijn beschikbaar via het Fietsplan 2024?

Er is een breed aanbod van fietsen beschikbaar, waaronder fietsen voor dagelijks gebruik, sportieve fietsen en elektrische fietsen. Bekijk ons aanbod op de fietsplan pagina. Kies uit meer dan 100 merken bij meer dan 1.000 dealer of de online portalen.

Bekijk vraag
+
Wat is het fiscale voordeel van het Fietsplan 2024?

Het fiscale voordeel bestaat uit lagere belasting en premies voor werknemers en lagere loonheffingen voor werkgevers over het leasetarief gedurende 36 maanden. Meer informatie over ons fietsplan.

Bekijk vraag
+
Hoe werkt het Fietsplan 2024?

Lees alles over het fietsplan 2024 op onze fietsplan pagina. Wat is het grote voordeel voor werkgevers, waarom valt het buiten de werkkostenregeling (wkr)? En bereken je voordeel, al snel 35%, in onze calculator. Bekijk de aangesloten dealers en een greep uit onze aanbiedingen of vraag onze gratis informatie brochure aan.

Meer informatie over het fietsplan 2024.
Bekijk vraag
+
Wat is het Fietsplan 2024?

Het Fietsplan 2023 is de manier om concreet invulling te geven aan een vitale en duurzame onderneming met maximaal fiscaal voordeel. Lees alles over het fietsplan 2023 in onze brochure.

Bekijk vraag
+
Voor wie is NML fietsplan?

Wat ons betreft iedereen. Heel Nederland aan het NML Fietsplan! Voor jezelf als ondernemer of voor een volledig werknemersbestand met 2.500 medewerkers en alles ertussen. In alle gevallen kunnen wij u volledig van dienst zijn inclusief ons interne promotiepakket om het NML fietsplan onder de aandacht te brengen. Wil je talent aantrekken? Bied bijvoorbeeld een mooie VanMoof of Veloretti aan. Heeft een medewerker al een leaseauto, ook geen probleem. De fiets van de zaak kan er gewoon naast aangeboden worden.

Bekijk vraag
+
Hoe werkt een fietsplan?

Met een fietsplan biedt de werkgever de werknemer de kans om fiscaal aantrekkelijk een fiets aan te rijden. Op basis van een neutrale werkgeversbijdrage bespaart de medewerker al snel 35% ten opzichte van het kopen van een fiets. De fiets mag bovendien onbeperkt prive gebruikt worden zonder dat dit van invloed is op de vrije ruimte in de werkkostenregeling van de werkgever.

Met het NML fietsplan stelt New Mobility Lease namens de werkgever een (elektrische) fiets beschikbaar aan de medewerker. Dit is inclusief verzekering, reparatie, onderhoud en banden vervangen ongeacht de hoeveelheid kilometers die gereden wordt. Na de vaste looptijd van 36 maanden krijgt de medewerker de optie om de fiets over te nemen. Het leasetarief kan betaald worden vanuit het brutoloon waardoor er over dit bedrag geen inkomstenbelasting betaald wordt. Zie hier het grote voordeel voor de werknemer. Vaak kiest de werkgever voor een bijdrage in het leasetarief om zo concreet invulling te geven aan thema's als vitaliteit, duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen daarnaast is het een teken van goed werkgeverschap.

Bekijk vraag
+
Ben ik verzekerd zonder rijbewijs?

Om een voertuig te besturen moet je een geldig rijbewijs hebben. Heb je dit niet? Je riskeert een boete en in sommige gevallen heeft dit gevolgen voor de verzekering.

Je bent verzekerd als:

. Je rijbewijs niet verlopen is.

. Je in het bezit bent van een kopie van de aangifte na verlies/diefstal van je rijbewijs.

Maak je gebruik van het lease voertuig met een rijverbod, ingenomen rijbewijs of ingetrokken rijbevoegdheid? Dan ben je niet verzekerd.

‍In sommige gevallen heeft de contractant de verzekering ergens anders afgesloten.

Neem contact op met deze verzekeraar voor de voorwaarden. De contactinformatie vind je terug op het verzekeringsbewijs (groene kaart).

+
Ik ben mijn kentekenkaart kwijt. Wat moet ik doen?

Via info@newmobilitylease.nl vraag je een nieuw kentekenbewijs aan. Deze ontvang je binnen 3 tot 5 werkdagen.

Let op! Het aanvragen van een nieuw kentekenbewijs kosten met zich mee. Wij verrekenen deze kosten met de contractant.

+
Ik wil een parkeervergunning aanvragen, hoe moet ik dat doen?

Een parkeervergunning vraag je zelf aan bij de gemeente. Omdat het om een lease voertuig gaat, kan het zijn dat je werkgever je moet machtigen als gebruiker van het lease voertuig. Vraag de machtiging aan via info@newmobilitylease.nl.

+
Krijg ik een kentekenbewijs voor het voertuig?

Je ontvangt het kentekenbewijs binnen 3 tot 5 werkdagen na de levering van het voertuig. Dit gaat via de post.

Bij de aflevering van het voertuig ontvang je een tijdelijke tenaamstelling, die de kentekenkaart in de tussentijd vervangt. Deze tenaamstelling heb je niet meer nodig als je het kentekenbewijs voor het voertuig hebt ontvangen.   

Niet ontvangen?

Heb je na twee weken nog steeds niet het kentekenbewijs ontvangen? Neem dan contact op via ino@newmobilitylease.nl. Na een maand kunnen we het kentekenbewijs niet meer kosteloos aanvragen.

+
Onder welke voorwaarden kan mijn contract worden aangepast?

Er zijn twee gevallen waarbij het mogelijk is om het leasecontract aan te passen:  

Als je accessoires en/of een product wijziging (bijvoorbeeld een trekhaak of extra winterbanden) toevoegt. 

Als de wegenbelasting of verzekeringspremie verandert of de overige kosten jaarlijks geïndexeerd worden.

Je kan het contract kosteloos laten aanpassen als je veel meer of minder rijdt of denkt te gaan rijden (afwijking >10%). Voorwaarde is wel dat het voertuig minstens twaalf maanden heeft gereden.

Wil je iets toevoegen aan het contract of rijdt je meer of minder? Neem contact op via info@newmobilitylease.nl.

+
Ik wil mijn leasecontract (vroegtijdig) stoppen?

Je kan het leasecontract eerder stoppen dan afgesproken. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Check de mantelovereenkomst of neem contact op met New Mobility Lease.

+
Kan ik mijn contract wijzigen?

Tussentijds uw contract aanpassen, dat kan. Neem contact op met New Mobility Lease om de mogelijkheden te bespreken.

+
Hoe lever ik mijn voertuig in?

Is het voertuig (bijna) einde contract en ga je deze inleveren? Maak dan via info@newmobilitylease.nl een inlever afspraak voor het inleveren van het lease voertuig. 

Eerder inleveren?
Ga je uit dienst? Of lever je het voertuig in voordat het contract is afgelopen? Neem dan contact op met je werkgever of contactpersoon bij New Mobility Lease.

+
Wat is de verwachte leverweek?

De leverweek is een verwachte leverweek. Dit kan door meerdere factoren veranderen. Zodra wij een wijziging in de leverweek doorkrijgen, laten wij je dit weten via onze kanalen. Op het moment dat er sprake is van een vertraging van meerdere maanden nemen we contact met je op om te overleggen of een ander voertuig gewenst is.

+
Welke componenten zijn in het leasetarief meegenomen?

De tarieven die je op onze site ziet zijn tarieven voor full operationel lease exclusief BTW. De componenten die hierin zijn meegenomen zijn;

  • Afschrijving en Rente
  • Reparatie, Onderhoud en Banden
  • Verzekering (WA-Casco / All Risk)
  • Vervangend vervoer na 24 uur

Optioneel kunt u nog toevoegen, brandstof en/of winterbanden of all-wheater banden.

Voor werkgevers

No items found.

Voor Werknemers

No items found.
Terug naar alle vragen

Contact

Onze openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 20:00
Zaterdag: 11:00 - 15:00

Bel: 072 792 0270
WhatsApp
Mail