Reparatie / onderhoud

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over

Reparatie / onderhoud

+
Is er een maximumbedrag voor fiets aankopen via het Fietsplan 2024?

Ja, er is een maximumbedrag vastgesteld voor fiets aankopen via het Fietsplan 2024. Raadpleeg uw werkgever voor de precieze bedragen of neem contact met ons op.

Bekijk vraag
+
Wat voor soort fietsen zijn beschikbaar via het Fietsplan 2024?

Er is een breed aanbod van fietsen beschikbaar, waaronder fietsen voor dagelijks gebruik, sportieve fietsen en elektrische fietsen. Bekijk ons aanbod op de fietsplan pagina. Kies uit meer dan 100 merken bij meer dan 1.000 dealer of de online portalen.

Bekijk vraag
+
Wat is het fiscale voordeel van het Fietsplan 2024?

Het fiscale voordeel bestaat uit lagere belasting en premies voor werknemers en lagere loonheffingen voor werkgevers over het leasetarief gedurende 36 maanden. Meer informatie over ons fietsplan.

Bekijk vraag
+
Hoe werkt het Fietsplan 2024?

Lees alles over het fietsplan 2024 op onze fietsplan pagina. Wat is het grote voordeel voor werkgevers, waarom valt het buiten de werkkostenregeling (wkr)? En bereken je voordeel, al snel 35%, in onze calculator. Bekijk de aangesloten dealers en een greep uit onze aanbiedingen of vraag onze gratis informatie brochure aan.

Meer informatie over het fietsplan 2024.
Bekijk vraag
+
Wat is het Fietsplan 2024?

Het Fietsplan 2023 is de manier om concreet invulling te geven aan een vitale en duurzame onderneming met maximaal fiscaal voordeel. Lees alles over het fietsplan 2023 in onze brochure.

Bekijk vraag
+
Voor wie is NML fietsplan?

Wat ons betreft iedereen. Heel Nederland aan het NML Fietsplan! Voor jezelf als ondernemer of voor een volledig werknemersbestand met 2.500 medewerkers en alles ertussen. In alle gevallen kunnen wij u volledig van dienst zijn inclusief ons interne promotiepakket om het NML fietsplan onder de aandacht te brengen. Wil je talent aantrekken? Bied bijvoorbeeld een mooie VanMoof of Veloretti aan. Heeft een medewerker al een leaseauto, ook geen probleem. De fiets van de zaak kan er gewoon naast aangeboden worden.

Bekijk vraag
+
Hoe werkt een fietsplan?

Met een fietsplan biedt de werkgever de werknemer de kans om fiscaal aantrekkelijk een fiets aan te rijden. Op basis van een neutrale werkgeversbijdrage bespaart de medewerker al snel 35% ten opzichte van het kopen van een fiets. De fiets mag bovendien onbeperkt prive gebruikt worden zonder dat dit van invloed is op de vrije ruimte in de werkkostenregeling van de werkgever.

Met het NML fietsplan stelt New Mobility Lease namens de werkgever een (elektrische) fiets beschikbaar aan de medewerker. Dit is inclusief verzekering, reparatie, onderhoud en banden vervangen ongeacht de hoeveelheid kilometers die gereden wordt. Na de vaste looptijd van 36 maanden krijgt de medewerker de optie om de fiets over te nemen. Het leasetarief kan betaald worden vanuit het brutoloon waardoor er over dit bedrag geen inkomstenbelasting betaald wordt. Zie hier het grote voordeel voor de werknemer. Vaak kiest de werkgever voor een bijdrage in het leasetarief om zo concreet invulling te geven aan thema's als vitaliteit, duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen daarnaast is het een teken van goed werkgeverschap.

Bekijk vraag
+
Ik wil mijn vervangend voertuig inleveren.

Als je het vervangend voertuig gaat inleveren, vergeet dan niet:

je eigendommen uit het voertuig te halen;

het voertuig netjes achter te laten;

het voertuig vol te tanken.

+
Kan ik mijn apk combineren met een onderhoudsbeurt?

Apk en onderhoud aan je voertuig kun je uiteraard combineren.

+
Wanneer moet ik mijn zomer-/winterbanden omwisselen?

Heb je winterbanden in je contract? Dan wissel je de banden twee keer per jaar. New Mobility Lease informeert je via een e-mail als het weer tijd is voor de bandenwissel. Plan op tijd een afspraak in en wees de drukte voor.

Winterbanden toevoegen
De contracthouder kan winterbanden laten toevoegen aan het contract.

Wanneer moet mijn voertuig APK-gekeurd worden?

Apk staat voor algemene periodieke keuring: een wettelijk verplichte, jaarlijkse keuring voor voertuigen van een bepaalde leeftijd. De vervaldatum van de huidige apk van je voertuig vind je op rdw.nl

Belangrijk! Het is wettelijke verplicht om je voertuig apk gekeurd te hebben. Laat de apk altijd voor vervaldatum uitvoeren.

+
Wat moet ik doen als ik een lekke band heb?

Een lekke band is erg vervelend. Is de band aan het leeg lopen en kun je nog veilig verder rijden? Parkeer dan het voertuig zo veilig mogelijk en neem contact op met de hulpdienst van je merk.

+
Krijg ik een vervangend voertuig als mijn leasevoertuig ter reparatie staat?

Of vervangend vervoer gedekt is, vind je terug in het leasecontract. Check dit voor de onderhoudsbeurt, zo kom je niet voor onverwachte kosten te staan.

Bij een onderhoudsbeurt is een vervangend voertuig vaak niet meegenomen in de dekking. Als het vervangend voertuig buiten de dekking valt, verrekenen wij deze kosten met de contractant. Vaak biedt de reparateur als alternatief een gratis haal- en brengservice.

Waarom is mijn vervangend voertuig niet gelijk aan de klasse van mijn lease voertuig?

In het contract is vooraf vastgesteld wat de maximale vergoede klasse voor het vervangende voertuig is. Daarnaast speelt beschikbaarheid ook een rol. Het is dus mogelijk dat het huurvoertuig een andere model of uitvoering is dan je lease voertuig.

 

+
Kan ik een onderhoudsbeurt met bandenwissel of schadeherstel combineren?

Het onderhoud, schadeherstel en bandenwissel aan je voertuig kun je combineren. Maak een afspraak bij je reparateur en laat deze vooraf contact opnemen met New Mobility Lease.

+
Wie betaalt de kosten bij onderhoud?

In bijna alle gevallen betalen we het onderhoud voor je. Als dit is opgenomen in het leasecontract, worden de kosten voor onderhoud door ons rechtstreeks aan de reparateur vergoed. Je vindt dit terug in je leasecontract.

+
Wanneer moet mijn leasevoertuig voor onderhoud?

Het is per voertuig verschillend wanneer er onderhoud moet worden uitgevoerd. De meeste voertuigen geven een melding als er onderhoud nodig is. Ook vind je in het instructieboekje van het lease voertuig terug wanneer het voertuig toe is aan onderhoud. 

Geeft het voertuig aan toe te zijn aan onderhoud?
Maak dan een onderhoudsafspraak bij de reparateur naar keuze. Laat deze reparateur wel voorafgaand aan het onderhoud contact opnemen met New Mobility Lease.

+
Waar kan ik terecht voor onderhoud?

Voor het onderhoud aan onze voertuigen maken wij gebruik van ons netwerk van garages. In principe is het je eigen keuze over waar het onderhoud plaatsvindt. Wel dient de reparateur voorafgaand aan het onderhoud voor toestemming contact met New Mobility Lease op te nemen via072-7920270.

Voor werkgevers

No items found.

Voor Werknemers

No items found.
Terug naar alle vragen

Contact

Onze openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 20:00
Zaterdag: 11:00 - 15:00

Bel: 072 792 0270
WhatsApp
Mail