Tanken / Laden

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over

Tanken / Laden

+
Is er een maximumbedrag voor fiets aankopen via het Fietsplan 2024?

Ja, er is een maximumbedrag vastgesteld voor fiets aankopen via het Fietsplan 2024. Raadpleeg uw werkgever voor de precieze bedragen of neem contact met ons op.

Bekijk vraag
+
Wat voor soort fietsen zijn beschikbaar via het Fietsplan 2024?

Er is een breed aanbod van fietsen beschikbaar, waaronder fietsen voor dagelijks gebruik, sportieve fietsen en elektrische fietsen. Bekijk ons aanbod op de fietsplan pagina. Kies uit meer dan 100 merken bij meer dan 1.000 dealer of de online portalen.

Bekijk vraag
+
Wat is het fiscale voordeel van het Fietsplan 2024?

Het fiscale voordeel bestaat uit lagere belasting en premies voor werknemers en lagere loonheffingen voor werkgevers over het leasetarief gedurende 36 maanden. Meer informatie over ons fietsplan.

Bekijk vraag
+
Hoe werkt het Fietsplan 2024?

Lees alles over het fietsplan 2024 op onze fietsplan pagina. Wat is het grote voordeel voor werkgevers, waarom valt het buiten de werkkostenregeling (wkr)? En bereken je voordeel, al snel 35%, in onze calculator. Bekijk de aangesloten dealers en een greep uit onze aanbiedingen of vraag onze gratis informatie brochure aan.

Meer informatie over het fietsplan 2024.
Bekijk vraag
+
Wat is het Fietsplan 2024?

Het Fietsplan 2023 is de manier om concreet invulling te geven aan een vitale en duurzame onderneming met maximaal fiscaal voordeel. Lees alles over het fietsplan 2023 in onze brochure.

Bekijk vraag
+
Voor wie is NML fietsplan?

Wat ons betreft iedereen. Heel Nederland aan het NML Fietsplan! Voor jezelf als ondernemer of voor een volledig werknemersbestand met 2.500 medewerkers en alles ertussen. In alle gevallen kunnen wij u volledig van dienst zijn inclusief ons interne promotiepakket om het NML fietsplan onder de aandacht te brengen. Wil je talent aantrekken? Bied bijvoorbeeld een mooie VanMoof of Veloretti aan. Heeft een medewerker al een leaseauto, ook geen probleem. De fiets van de zaak kan er gewoon naast aangeboden worden.

Bekijk vraag
+
Hoe werkt een fietsplan?

Met een fietsplan biedt de werkgever de werknemer de kans om fiscaal aantrekkelijk een fiets aan te rijden. Op basis van een neutrale werkgeversbijdrage bespaart de medewerker al snel 35% ten opzichte van het kopen van een fiets. De fiets mag bovendien onbeperkt prive gebruikt worden zonder dat dit van invloed is op de vrije ruimte in de werkkostenregeling van de werkgever.

Met het NML fietsplan stelt New Mobility Lease namens de werkgever een (elektrische) fiets beschikbaar aan de medewerker. Dit is inclusief verzekering, reparatie, onderhoud en banden vervangen ongeacht de hoeveelheid kilometers die gereden wordt. Na de vaste looptijd van 36 maanden krijgt de medewerker de optie om de fiets over te nemen. Het leasetarief kan betaald worden vanuit het brutoloon waardoor er over dit bedrag geen inkomstenbelasting betaald wordt. Zie hier het grote voordeel voor de werknemer. Vaak kiest de werkgever voor een bijdrage in het leasetarief om zo concreet invulling te geven aan thema's als vitaliteit, duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen daarnaast is het een teken van goed werkgeverschap.

Bekijk vraag
+
Ik ben mijn laadpas vergeten, hoe kan ik nu laden en betalen?

Bij sommige publieke laadpalen kun je laden via een app en heb je dus geen laadpas nodig.

Heb je een privé laadpaal? Dan kun je de laadsessie ook starten vanuit de online omgeving van de laadpaal leverancier.

+
Hoe koppel ik meerdere laadpassen aan een privé laadpaal?

Wil je een extra laadpas toevoegen? Log in op het klant portaal van je laadvoorziening.

Weet je niet zeker wie de laadpaal levert? Controleer dit in je e-mail.

+
Kan ik een extra laadpas aanvragen?

Het is niet mogelijk om twee laadpassen te bestellen op één elektrische voertuig. 

Handige tip: koppel de laadpas in de autosleutel of laad de pas in de auto achter, zodat elke bestuurder kan opladen als dat nodig is.

 

+
Hoe koppel ik mijn laadpas aan mijn persoonlijke laadpaal?

De laadpas koppel je aan je privé laadpaal via het klant portaal van je laadvoorziening. Hier voer je het energietarief in van jouw energieleverancier én geef je het bankrekeningnummer op voor de vergoeding van jouw voertuig gerelateerde stroomverbruik.

Lukt het niet om de laadpas te koppelen?
Neem in dat geval contact op met de eigenaar van de laadvoorziening. Zij helpen je verder met het koppelen, en als nodig ontkoppelen, van de laadpas.

+
Wanneer heb ik een nieuwe laadpas nodig?

Laadpassen zijn ijzersterk. Ze gaan zelden kapot. Als de laadpas toch een keer niet functioneert, ligt het vaak aan een storing in de laadpaal. Check dit door een andere laadpaal te proberen of neem contact op met de beheerder van de laadpaal. De contactgegevens staan op de laadpaal. Werkt de laadpas nog niet? Of ben je 'm kwijt? Vraag een nieuwe aan via info@newmobilitylease.nl.

 

+
Mijn laadpaal doet het niet, wat nu?

Vervelend dat de laadpaal niet werkt. Hierbij een aantal oplossingen. Lukt het dan nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.

Controleer in het klant portaal van de laadvoorziening de status van de laadpaal. Is de status offline? Controleer je internetverbinding. 

Geeft de laadpaal een foutmelding? Reset de laadpaal via de beheeromgeving. Zet de laadpaal uit en weer aan zodat de instellingen opnieuw worden opgehaald.

Lukt dat niet? Zet in de meterkast de groep waar de laadpaal aan hangt tijdelijk 30 seconden uit. 

Werkt de laadpaal nog niet? Neem dan contact op via de QR-code of het telefoonnummer op de laadpaal.

+
Waarom wordt er brandstof voorschotin rekening gebracht terwijl ik geen tankpas gebruik?​

Heb je een laad- of tankpas ontvangen? Dan wordt er een brandstofvoorschot in rekening gebracht. Dit brandstof voorschot wordt bij elektrische voertuigen gebruikt als laad voorschot.

Hoe werkt het voorschot?
Is je voorschot bijvoorbeeld €150, maar hebt je €120 uitgegeven, dan wordt dit in het eerstvolgende kwartaal weer verrekend.

+
Mijn privé laadpaal lijkt laadsessies niet te registeren, wat nu?

Log in op het klant portaal van je laadvoorziening om de instellingen voor het verrekenen van de laadkosten te controleren. 

Kloppen de instellingen, maar gaat het toch niet goed? Neem dan contact op via de QR-code of het telefoonnummer op de laadpaal.

 

+
Waar vind ik mijn tank-/laadoverzicht terug?

Het overzicht wordt eens per kwartaal verstrekt. Ben je het overzicht kwijt? Dan kun je deze opnieuw opvragen via administratie@newmobilitylease.nl

+
Ik ben mijn tankpas vergeten, hoe kan ik nu tanken?

Dat is vervelend, maar kan gebeuren. Wij adviseren je om in dit geval de gemaakte kosten voor te schieten. Vervolgens kun je deze kosten declareren via info@newmobilitylease.nl.

Voor werkgevers

No items found.

Voor Werknemers

No items found.
Terug naar alle vragen

Contact

Onze openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 20:00
Zaterdag: 11:00 - 15:00

Bel: 072 792 0270
WhatsApp
Mail