Schade

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over

Schade

+
Is er een maximumbedrag voor fiets aankopen via het Fietsplan 2024?

Ja, er is een maximumbedrag vastgesteld voor fiets aankopen via het Fietsplan 2024. Raadpleeg uw werkgever voor de precieze bedragen of neem contact met ons op.

Bekijk vraag
+
Wat voor soort fietsen zijn beschikbaar via het Fietsplan 2024?

Er is een breed aanbod van fietsen beschikbaar, waaronder fietsen voor dagelijks gebruik, sportieve fietsen en elektrische fietsen. Bekijk ons aanbod op de fietsplan pagina. Kies uit meer dan 100 merken bij meer dan 1.000 dealer of de online portalen.

Bekijk vraag
+
Wat is het fiscale voordeel van het Fietsplan 2024?

Het fiscale voordeel bestaat uit lagere belasting en premies voor werknemers en lagere loonheffingen voor werkgevers over het leasetarief gedurende 36 maanden. Meer informatie over ons fietsplan.

Bekijk vraag
+
Hoe werkt het Fietsplan 2024?

Lees alles over het fietsplan 2024 op onze fietsplan pagina. Wat is het grote voordeel voor werkgevers, waarom valt het buiten de werkkostenregeling (wkr)? En bereken je voordeel, al snel 35%, in onze calculator. Bekijk de aangesloten dealers en een greep uit onze aanbiedingen of vraag onze gratis informatie brochure aan.

Meer informatie over het fietsplan 2024.
Bekijk vraag
+
Wat is het Fietsplan 2024?

Het Fietsplan 2023 is de manier om concreet invulling te geven aan een vitale en duurzame onderneming met maximaal fiscaal voordeel. Lees alles over het fietsplan 2023 in onze brochure.

Bekijk vraag
+
Voor wie is NML fietsplan?

Wat ons betreft iedereen. Heel Nederland aan het NML Fietsplan! Voor jezelf als ondernemer of voor een volledig werknemersbestand met 2.500 medewerkers en alles ertussen. In alle gevallen kunnen wij u volledig van dienst zijn inclusief ons interne promotiepakket om het NML fietsplan onder de aandacht te brengen. Wil je talent aantrekken? Bied bijvoorbeeld een mooie VanMoof of Veloretti aan. Heeft een medewerker al een leaseauto, ook geen probleem. De fiets van de zaak kan er gewoon naast aangeboden worden.

Bekijk vraag
+
Hoe werkt een fietsplan?

Met een fietsplan biedt de werkgever de werknemer de kans om fiscaal aantrekkelijk een fiets aan te rijden. Op basis van een neutrale werkgeversbijdrage bespaart de medewerker al snel 35% ten opzichte van het kopen van een fiets. De fiets mag bovendien onbeperkt prive gebruikt worden zonder dat dit van invloed is op de vrije ruimte in de werkkostenregeling van de werkgever.

Met het NML fietsplan stelt New Mobility Lease namens de werkgever een (elektrische) fiets beschikbaar aan de medewerker. Dit is inclusief verzekering, reparatie, onderhoud en banden vervangen ongeacht de hoeveelheid kilometers die gereden wordt. Na de vaste looptijd van 36 maanden krijgt de medewerker de optie om de fiets over te nemen. Het leasetarief kan betaald worden vanuit het brutoloon waardoor er over dit bedrag geen inkomstenbelasting betaald wordt. Zie hier het grote voordeel voor de werknemer. Vaak kiest de werkgever voor een bijdrage in het leasetarief om zo concreet invulling te geven aan thema's als vitaliteit, duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen daarnaast is het een teken van goed werkgeverschap.

Bekijk vraag
+
Ik wil een schadevrij rijden verklaring. Kan dat?

Je schadevrij rijden verklaring vraag je aan via info@newmobilitylease.nl.

Hiervoor moet in ieder geval:

. het lease voertuig via New Mobility Lease verzekerd zijn geweest; 

. jij als leaserijder bij New Mobility Lease geregistreerd zijn geweest.

Wanneer je contract helemaal is afgelopen kunnen wij de schadevrije jaren pas afgeven.

+
Ben ik verzekerd tegen diefstal?

Diefstal van het voertuig - ja, je bent verzekerd tegen diefstal van het voertuig.

Diefstal van privé-eigendommen - privé-eigendommen vallen niet onder de verzekering van het voertuig. Check voor de zekerheid je inboedelverzekering.

+
Waar kan ik schade melden?

Meld de schade (altijd) zo snel als mogelijk via info@newmobilitylease.nl.

Voeg zo mogelijk foto's, de eventuele aangifte en het schadeformulier toe aan de e-mail of verstuur deze per post.

New Mobility Lease BV 
Harlingerstraat 7B
1704BT Heerhugowaard

Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om de schade zo efficiënt mogelijk te laten herstellen.

+
Wat moet ik doen bij inbraak in het voertuig?

Bij inbraak/verlies raden wij altijd aan om online aangifte bij de politie te doen. 

Je hebt de volgende gegevens nodig van New Mobility Lease:


New Mobility Lease BV 
Harlingerstraat 7B
1704BT Heerhugowaard

+
Moet ik bij schade aangifte bij de politie doen?

Is je voertuig beschadigd door inbraak, diefstal, vandalisme of is de tegenpartij onbekend? We raden dan altijd aan om aangifte bij de politie te doen. Zodra je een kopie van de aangifte hebt ontvangen, voeg je deze toe aan de schademelding. Meld de schade altijd via info@newmobilitylease.nl. 

+
Heb je schade veroorzaakt, maar zelf geen schade?

Schade veroorzaken is altijd vervelend, maar kan gebeuren.  We vinden het prettig als je de schade aan ons doorgeeft. Dat kan via info@newmobilitylease.nl.

We helpen je graag om dit goed af te handelen. 

Het is belangrijk dat je samen met de tegenpartij het Europese schadeformulier invult.

Is de tegenpartij niet aanwezig, laat dan je contactinformatie achter. Vul het schadeformulier dan samen op een later ogenblik in.

Een Europese schadeformulier kun je hier downloaden.

+
Hoe vul ik het schadeformulier in?

Je vult een schadeformulier als volgt in:

Vul in ieder geval 1 t/m 4 in.

Is er een getuige aanwezig? Dan vul je 5 in. Anders laat je deze open.

Bij 6 vul je als zakelijke leaserijder de gegevens van je werkgever in.

Vul bij 7 de voertuig gegevens in. 

Bij 8 vul je de gegevens van de verzekeraar in. Deze staan op de groene kaart.

Vul bij 9 de gegevens van de bestuurder op het moment van het ongeval in. 

Geef bij 10 met een pijl de plaats aan waar je voertuig het eerst werd geraakt.

Omschrijf bij 11 de zichtbare schade (maak ook foto’s indien mogelijk).

Kruis bij 12 de vakjes aan die op jou van toepassing zijn. 

Teken bij 13 zo goed mogelijk de situatie na zoals deze heeft plaatsgevonden.

Onderteken het schadeformulier.

Vul de achterkant t/m of er politie bij betrokken is geweest.

Is er een tegenpartij bij betrokken? Laat deze dan de andere kant van de voorzijde invullen en ondertekenen.

+
Ik heb schade, wat moet ik doen?

Schade is altijd vervelend, maar dat gaan we voor je regelen. Geef de schade binnen 48 uur aan ons door via info@newmobilitylease.nl. We zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen en een passende oplossing voorstellen.  

Is de schade (niet) verhaalbaar?
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Is de schade die is ontstaan aan jou te wijten dan noemen we deze niet verhaalbaar. In dit geval zullen de kosten door onze verzekeraar worden betaald en zal een eigen risico in rekening gebracht worden. Wanneer de ontstane schade niet aan jou te wijten is en de schuldige is bekend, is de schade verhaalbaar en zal onze verzekeraar de kosten op de tegenpartij verhalen. In dit geval zal geen eigen risico in rekening gebracht worden.

Herstellen
Bij het melden van de schade geef je aan of je de schade wilt laten herstellen.Een krasje kan je meestal prima laten zitten. Wij pakken het herstel van deze schade na het inleveren van het voertuig op. Scheelt jou ook weer tijd.

Schade herstellen? Dan koppelen we je aan één van onze herstellers bij jou in de buurt. De schadehersteller neemt vervolgens binnen één werkdag contact met je op om een afspraak te maken.

Voor werkgevers

No items found.

Voor Werknemers

No items found.
Terug naar alle vragen

Contact

Onze openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 20:00
Zaterdag: 11:00 - 15:00

Bel: 072 792 0270
WhatsApp
Mail