Veelgestelde vragen

Administratie

Veelgestelde vragen over

Administratie

+
Voor wie is NML fietsplan?

Wat ons betreft iedereen. Heel Nederland aan het NML Fietsplan! Voor jezelf als ondernemer of voor een volledig werknemersbestand met 2.500 medewerkers en alles ertussen. In alle gevallen kunnen wij u volledig van dienst zijn inclusief ons interne promotiepakket om het NML fietsplan onder de aandacht te brengen. Wil je talent aantrekken? Bied bijvoorbeeld een mooie VanMoof of Veloretti aan. Heeft een medewerker al een leaseauto, ook geen probleem. De fiets van de zaak kan er gewoon naast aangeboden worden.

Bekijk vraag
+
Hoe werkt een fietsplan?

Met een fietsplan biedt de werkgever de werknemer de kans om fiscaal aantrekkelijk een fiets aan te rijden. Op basis van een neutrale werkgeversbijdrage bespaart de medewerker al snel 35% ten opzichte van het kopen van een fiets. De fiets mag bovendien onbeperkt prive gebruikt worden zonder dat dit van invloed is op de vrije ruimte in de werkkostenregeling van de werkgever.

Met het NML fietsplan stelt New Mobility Lease namens de werkgever een (elektrische) fiets beschikbaar aan de medewerker. Dit is inclusief verzekering, reparatie, onderhoud en banden vervangen ongeacht de hoeveelheid kilometers die gereden wordt. Na de vaste looptijd van 36 maanden krijgt de medewerker de optie om de fiets over te nemen. Het leasetarief kan betaald worden vanuit het brutoloon waardoor er over dit bedrag geen inkomstenbelasting betaald wordt. Zie hier het grote voordeel voor de werknemer. Vaak kiest de werkgever voor een bijdrage in het leasetarief om zo concreet invulling te geven aan thema's als vitaliteit, duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen daarnaast is het een teken van goed werkgeverschap.

Bekijk vraag
+
Ik wil mijn contract verlengen

Contract verlengen? Bespreek de mogelijkheden met de werkgever.

Ben je contractant? Neem dan contact op met New Mobility Lease via info@newmobilitylease.nl.   

Of neem telefonisch contact met ons via 072-7920270.

 

+
Ik heb een bekeuring uit het buitenland ontvangen, wat nu?

Zodra wij een bekeuring uit het buitenland ontvangen sturen wij deze direct door naar jou of je werkgever.

Vragen over de bekeuringen?

Neem contact op met de buitenlandse instantie. Contactgegevens vind je terug op de bekeuring.

+
Ik heb een bekeuring uit België ontvangen, wat nu?

Heb je een bekeuring uit België gekregen? De Belgische dienst 'Verkeersboetes’ vraagt om door te geven wie de gebruiker van het lease voertuig is. New Mobility Lease is volgens Europese richtlijnen en de Belgische wet verplicht deze gegevens te leveren. Aan de hand van deze informatie stuurt de Belgische instantie jou rechtstreeks de bekeuring toe. 

Wat moet je doen:

Volg de betaalinstructies als jij de bekeuring hebt gereden.  

Reed er iemand anders? Volg dan de instructie om de bekeuring te betwisten. 

+
Kan ik de bekeuring in termijnen betalen?

Het is niet mogelijk om bekeuringen in termijnen te betalen. We adviseren om het volledige bedrag op tijd over te maken om een verhoging van de bekeuring te voorkomen.

+
Waarom ontvang ik een nieuwe factuur voor een leasetermijn terwijl het voertuig al ingeleverd is?

New Mobility Lease factureert vooruit. Het geld van de teveel in rekening gebrachte leasetermijn(en) wordt op de inname factuur teruggeboekt.

+
Waarom krijg ik een factuur met een prijswijziging of gegevenswijziging?

Wijzigt er iets in het leasecontract? Zoals de verzekeringspremie, indexatie en/of de houderschapsbelasting (HSB). Dan wordt het leasetarief hierop aangepast. Dit staat vermeld op de factuur. De aanpassing wordt met terugwerkende kracht naar het moment van de wijziging verrekend.

+
Mijn factuur klopt niet, wat moet ik nu doen?

Als een factuur niet klopt, wil je dit natuurlijk snel geregeld hebben.

Bel in deze gevallen het telefoonnummer 072 - 7920270.

+
Waarom ontvang ik een factuur voor vervangend vervoer?

In het contract is vastgelegd wanneer de kosten voor het vervangend vervoer door New Mobility Lease gedekt worden.

In sommige gevallen kunnen er aanvullende kosten in rekening gebracht worden, bijvoorbeeld:

- grotere klasse dan in contract afgesproken;

- onnodig langer ingezet;

- inzet valt buiten de dekking;

- aftankkosten;

- eigen risico;

- haal en breng kosten.

+
Waarom krijg ik een factuur vooreen lekke band?

Bij het vervangen van een lekke/kapotte band kan er een eigen bijdrage gevraagd worden van de contracthouder. Dit valt niet onder normale slijtage en valt hiermee niet onder onderhoud.

Is het restprofiel van de lekke/kapotte band meer dan 4mm? Dan wordt er aan de hand van de berekening op de factuur bepaald wat de eigen bijdrage voor de contracthouder is. Is het restprofiel minder dan 4mm? Dan brengen wij hiervoor geen eigen bijdrage in rekening.

+
Wanneer ontvang ik een factuur?

Je ontvangt de factuur op of rond de 20e van iedere maand.

De eerste factuur is mogelijk wat hoger dan het afgesproken maandtarief. Als het lease voertuig niet vanaf de eerste dag van de maand is ingezet, maar bijvoorbeeld vanaf de 15e van de maand, dan is er sprake van een 'gebroken' periode. Je ontvangt dan een factuur waarop de resterende dagen van de eerste maand plus de hele volgende maand in rekening worden gebracht. Je betaalt in dit voorbeeld dus voor twee weken plus één maand leasetarief. Op de factuur vind je de berekening terug. Daarna betaal je maandelijks het afgesproken leasetarief.

Voor werkgevers

No items found.

Voor Werknemers

No items found.
Terug naar alle vragen

Contact

Onze openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 20:00
Zaterdag: 11:00 - 15:00

Bel: 072 792 0270
WhatsApp
Mail